Dip

1 augustus 2019 - Uvita, Costa Rica

Even een paar mindere dagen...het begon met de auto ophalen in Quepos. Bleek dat we niet genoeg credit op onze mastercard hadden staan voor de borg (3000 dollar!) en we de auto dus niet meekregen.

Heel verhaal en een paar uur (!) verder zaten we toch rond 14.30 in een andere auto naar Uvita. Ik moest rijden (ik ben de creditcardhouder😉) dus Dim zat met samengeknepen billen naast me. ‘Let op’ ‘je gaat echt te hard’ ....gezellig. Maar goed de reis heb ik zonder calamiteiten en met gevolg afgelegd... we kwamen aan bij een klein appartementencomplex in Uvita. Het huisje is klein, gehorig en verouderd. Milan slaapt in de keuken (nou ja, keuken...) maar er is hier een poedelbad (geen zwembad dus).

Maar goed, 2 nachtjes ter overbrugging. Prachtig strand weer hier met een heel warme zee. Bij eb komt er een stuk strand dat de vorm heeft van een walvisstaart. Toen wij wegliepen van het strand werd het vloed (binnen half uur) en zaten er nog mensen op de ‘staart’. Zal elke dag wel gebeuren denk ik..toeristen he?

Heel schoon allemaal en een rivier die uitkomt in de zee waarschuwt voor krokodillen....maar niet gezien hoor!

Morgen vroeg op en eerst terug naar Quepos om de goede auto op te halen (uur heen, en uur terug) vervolgens door naar Rincon waar we worden opgewacht door Adrian, een visser. Hij brengt ons met zijn boot naar een onbewoond eiland waar we drie nachten verblijven.

Zasja vindt het niks, maar ja, we gaan daarna weer naar een beachhouse in de bewoonde wereld.

We hebben wifi daar dus i’ll keep in touch!