Manuel antonio

30 juli 2019 - Quepos, Costa Rica

Het lukt me telkens niet om alles bij te houden...teveel te doen en te zien denk ik... zaterdag de 27e zijn we met Manuel (taxi) om 7.00 vertrokken van Santa Teresa. De dag ervoor nog een bos vol (25?) capucijn aapjes gezien op het pad naar het strand. Op armlengte afstand....wat geweldig! Ze bijten niet snel maar als ze bang zijn kunnen ze wel dingen gooien!

We gingen met de taxi naar Montezum waar we met een boot zouden gaan oversteken naar Jaco. Het instappen op de boot was nog een beetje gevaarlijk ivm golfslag op het strand...maar gelukt! Montezuma was een beetje ‘fout’. Teveel ongure types. Eenmaal vertrokken genoten we alle 5 van deze overtocht! Eerst nog een grote staart van een walvis gezien, helaas in de verte. Maar daarna zwommen de dolfijnen met ons mee! Geweldig!

Vanuit Jaco met een taxibus naar ons appartement in Manuel Antonio gegaan. Aparte beleving, alsof we uit niemandsland (santa teresa) in de beschaafde wereld kwamen. Verharde wegen, veel mensen en winkels. Heel andere wereld!

Kent van het huisje ontving ons. Wat een prachtig penthouse! We zitten eigenlijk bovenin de bomen en horen weer alleen dierengeluiden. Enige nadeel zijn de stampende leguanen op het dak...

zondag zijn we naar Het park gegaan met de lokale bus. Beetje druk daar...maar wat een mooie bountystranden in het park!! Qua dieren viel het een beetje tegen. Heel veel leguanen, jungle dus, capucijn apen en 1 luiaard 2 slangetjes en een hert. Oh ja en die rode krabben maar daar hadden we in Santa Teresa al veel van gezien! Toch een erg leuke dag gehad en ongeveer 10 km gelopen en geklommen!

gisteren, maandag, zijn we hier de weg overgestoken een landweg in. Er schijnt een pad te lopen naar een verlaten baai. Als is het vroeg het is bloedheet en vochtig. Heel vochtig. Via Ronny’s place klommen we omhoog en omlaag door niemandsland. Mooi, zwaar. Maar de baai was er! En inderdaad niemand in de omgeving! Wel veel stenen maar Milan, Seym en Zasja gingen lekker zwemmen.

Rond 12.00 terug en de bus gepakt om te lunchen bij Le Avion. Een vliegtuig op een berg met mooi uitzicht! Vervolgens naar beneden naar Manuel Antonio met een prachtig strand en een paar mega dure souvenir winkels.

Vandaag de 30e hebben we eennauto gehuurd en gaan we straks hier weg naar Uvita . Eerst nog de auto ophalen!

Wordt weer vervolgd! 😘 pura Vida!

1. Marjan:
    30 juli 2019
    Mooi !!!
    Wij hebben daar geen hert gezien 🤔
    Maar leguanen in overvloed en nu ook slingerapen bij huisje ?