Geluksmomentjes

25 juli 2019

Zondag hoorden we in de verte een soort blaf geluid maar het leken geen honden. Veel twijvel...waren het brulapen?

Maandag werd ik wakker van een intens gesprek tussen twee  brulapen, dichterbij... en s’middags rond 5-en weer een verhitte discussie. Je lijkt ervan overtuigd dat het brulapen zijn, maar je zoekt toch bevestiging.

Vanmorgen waren ze rond 6.00 weer dichterbij. Echt geen honden... wat een onheilspellend geluid! En vandaag..... vandaag hebben we ze in de bomen gehoord en gezien!!!!! Geweldig!

Ze zijn best groot en zwart! Maar wat gaaf is het om hier in het wild brulapen te zien, terwijl ik ze in Apenheul geen eens gezien of gehoord had!

Vanmorgen gingen we ook ‘op avontuur’. Kijken waar een weg heen ging. Het bleek een doorgaande weg langs de kust (in 2 uur tijd 1 auto en 4 quads gezien) naar een andere plaats. Onverhard, een kiezelweg met heel veel stroompjes vanaf de bergen naar beneden. Rechts jungle, links de zee. Soms was de weg ondergelopen en moesten we ‘een rivier’ oversteken. Hoe mooi is dit? Geen toerist te zien in een overweldigende natuur. Ook bij een watervalletje even gestopt; fotomomentje! Bij een bocht, en na 1 uur lopen, waren we nog getuige tussen een gevecht van roofvogels. Daarna weer teruggelopen. Wat is dit geweldig!