Voor vertrek

6 juli 2019 - Castricum, Nederland

Costa Rica is het dit jaar geworden. 4 weken. Nice. Stond sinds 10 jaar op mijn lijstje. Niet omdat ik zo'n vogelspotter ben of natuurfreak. Maar omdat een collega mij erover vertelde en er al twee keer geweest was, razend enthousiast. En ook omdat Costa Rica relatief veilig is (ondanks dat het geen leger heeft), veel jungle en ook stranden. Avontuur en natuur. Daarom. Oh, en die vulkanen, luiaards, apen,toekans,bultruggen en schildpadden; die spreken mij ook aan. De kleinere beestjes wat minder;)

Wat mij de afgelopen 10 jaar weerhouden heeft is de leeftijd van de kinderen en het geld. Costa Rica is zeker niet goedkoop. Beetje te vergelijken met Amerika. Zeker niet met Zuid-Amerika. En, uiteraard, geen rondreis voor ons. Juist een reis buiten de 'rondreisroutes'. Leuk, maar vergt ook wat meer voorbereiding. Gelukkig is zus er al een keer eerder geweest en kan wel wat goede tips geven. De belangrijkste? Muggenspray. Daar kopen in de supermarkt, groene dop, merk Off. Goedkoop en zeer effectief. Insmeren zonnebrand, sprayen met 'off' en aankleden. Daarna over de kleding heen nog een keer sprayen.

We komen midden in de nacht (23.55) aan in San Jose, de hoofdstad. Lokaal is het dan net nog 18 juli. We blijven daar twee nachten in dit hotel.
San Jose zelf schijnt niet zo heel bijzonder te zijn. Ook moet we opletten op zakkenrollers en (kleine) overvallen. Dat is wel even wat anders dan Azië.
Maar goed,1 volle dag in San Jose, om daarna de bus te pakken naar Santa Theresa, een plaatsje op een schiereiland. De bus schijnt er 5,5 uur over te doen, inclusief 70 minuten overtocht met de ferry. De bus moet nog gereserveerd worden, anders is de kans groot dat je 5,5 uur moet staan...

In Santa Teresa een taxi naar ons huisje welke we geboekt hebben op Airbnb. Een plaatje om te zien! Kijk maar hier.

De rest volgt nog...

1. Pim:
    7 juli 2019
    Wauw, da's wel even wat anders dan wat ik in Vietnam had gezien!
    Een goed begin is het halve werk.