De reis en San Jose

21 juli 2019 - San José, Costa Rica

Donderdag 18 juli stapten we op de trein naar Schiphol. Eindelijk kon het grote avontuur naar Costa Rica beginnen! Vooralsnog geen ‘o had ik deze nu meegenomen’, of ‘oh jee vergeten’ geluiden te horen, dus dat ging goed! Ons vliegtuig zou pas om 14.30 vertrekken maar door alle drukte op Schiphol was het toch wel slim om iets eerder er te zijn. En inderdaad lekker druk. De vlucht ging voorspoedig en in Mexico werden we verwelkomd met onweer en regen. Aangezien we daardoor later aankwamen moesten we ons nog haasten voor de aansluitende vlucht naar San José.

via via hoorden we dat onze bagage eerst opgehaald moest worden en opnieuw ingecheckt....en weer langs de douane en een formulier invullen. Stress alom...gaan we de vlucht halen?

Uiteindelijk gered en kwamen we om half 1 s’nachts uitgeput aan op Costa Rica! De taxichauffeur stond al klaar en eenmaal bij jet hotel gelijk maar slapen....allemaal ontzettend moe!

Het hotel was prima voor 2 nachten en lekker ontbijt inclusief. Vrijdag gingen we San José ontdekken.

In San José is op zich niet veel te zien. Een leuke ‘binnen’ markt, een vrij lange winkelstraat zonder auto’s maar met veel schreeuwende verkopers(telefoonabonnementen en heel veel gokkaarten). De mensen zijn vriendelijk en lopen langzaam. We hebben bijna geen toeristen gezien!

Wel veel zwervers en bedelaars, maar niet opdringerig en vervelend.

S’avonds weer op tijd naar bed (mijn ogen vielen dicht om 19.00 uur) om de volgende dag naar Santa Teresa met de bus te gaan!

De bus vertrok pas om 14.00 dus we konden rustig aan doen. Het was maar een kwartier lopen (met 2 zware rugzakken en 28gr) maar we zouden ergens wat gaan drinken na 7,5 minuut lopen. Ha, ha!

De route naar de bus was authentiek te noemen; veel barretjes met gezellige muziek en veel mensen buiten. Beetje de wallen op z’n midden-amerikaans. De selfies van Zasja moesten toch even wachten want we voelden ons op n gegeven moment niet helemaal veilig...

gelukkig zonder enig probleem bij de bus terminal aangekomen!

Daar vertrokken we precies om 14.00 uur richting Santa Teresa!