Zwaar onderschat

21 juli 2018 - Castricum, Nederland

D473E6B0-B1C7-4EA0-964B-7E97FBE623DE

Ik denk dat de meesten van ons geen idee hebben hoe een voorbereiding van een grote vakantie in zijn werk gaat. Zeker niet met 3 kinderen. Het gaat niet om de kleding die je wel of niet meeneemt, of je een gewone-, electrische-, of reistandenborstel in je tas stopt...nee het gaat om andere mentale en zeker praktische zaken.

En die zware taak benik aan het evalueren vanuit mijn hangmat in Castricum. Want hier is het mooi weer. In Hongkong en Hanoi is het volgens buienradar warm en toch wel regenachtig. Dus komen de regenjassen op de lijst, of maar kopen in het land waar ze gemaakt worden😳?

Maar eerst de vlucht; hmmm. Kunnen we stoelen reserveren? Nee, natuurlijk niet. Met 5 pers kies je de goedkoopste en snelste optie. En de optie van vooraf reserveren zit er uiteraard niet bij. Zasja kreeg al rare beelden dat ze moet zitten naast een dikke snurkende stinkende meneer..🤣

Vandaag maar lichte slaaptabletten gehaald, en oordopjes welke je vast evt ook in je neus kan stoppen.

Ook besef ik me vandaag dat ik heel bewust de reis iets later heb laten ingaan. Los van Milan die zijn tijd al heeft ‘genomen’, is het altijd goed om wat loze dagen te hebben. Oftewel verveeldagen. Er is geen betere manier om los te komen van alles door je te vervelen. Enhet ook laat gebeuren.

Ik denk dat het nut en effectiviteit van  vervelen zwaar wordt onderschat.

Seym verveelt zich op dit moment, dus ik test later wel of t effectief is geweest!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pim:
    21 juli 2018
    Ja, ik denk dat jullie je geestelijk moeten voorbereiden. En vader en moeder moeten daarbij steun geven in de wat moeilijkere momenten. Iedereen moet proberen om ook de hoogstwaarschijnlijke ongemakken als een ervaring te zien. Het zal een unieke ervaring zijn die je geest zal verruimen. En dat is altijd heel positief.