Beleving deel 2

15 augustus 2018 - Thành phố Qui Nhơn, Vietnam

Gisteren, ehhhh woensdag?, gingen we met een vissersbootje de zee op. Met zijn 5-en de schipper. Geen zon maar heerlijk weer. Het geeft altijd een ultiem vakantiegevoel om op een boot te zitten met een pruttelende dieselmotor en de kust van een andere kant te bekijken. Na een half uur varen werd het anker uitgegooid, kregen we snorkelspullen, en werden we in het diepe gegooid. 😂. Helaas veel koraal dood maar wel mooi koraal, cliwnsvisjes, blauwe zeesterren, barracuda’s (solisten) en andere vissen gezien. Voor Zas en Seym hun eerste keer dus dat was wel spannend. Maar ging hartstikke goed en ze wAren enthousiast. Na een uurtje verder de zee op naar een rotseiland. De schipper, een vrolijke man die geen woord engels sprak, gooide ergens het anker uit en liet ons merken dat we de zee in moesten. Best pittig met de golven dus Zas en Seym ff zwemvest aan. Het was heerlijk! Vervolgens terug en na 2,5 uur kwamen we weer terug. Het spannendste was nog om eerst de overstap te maken op zo’n rond vissers’kuipje’. Met zijn 6-en op de rand dobberen naar de kant. We hebben genoten!

Vandaag (donderdag) nemen we de taxi om 14.00 naar het vliegveld. We vliegen naar Ho Chi Minh, blijven daar tm zaterdag en gaan dan door naar Mui Ne. De zandduinen. In Ho Chi Minh gaan we vrijdag nog eerst een tour maken naar de vietcong tunnels. Milan wil daar graag heen en eerlijk gezegd vind ik dat ook erbij horen. Je moet wel wat weten van de oorlog die hier geweest is toch?!