An Bang

6 augustus 2018 - Thành phố Hội An, Vietnam

even niks. Ook lekker na al die eerste indrukken. Zaterdagavond kwamen we aan in An Bang. Een klein vissersplaatsje, nu nog een beetje ongerept, maar ik verwacht dat het binnen 10 jaar toeristischer zal zijn. We hebben twee huisjes achter de apotheek. Naast ons is elke dag de lokale markt van 6.00-9.00. Uiteraard voornamelijk vis..

De winkels zijn zoals de meesten in Vietnam, mensen wonen en slapen in 1 ruimte met daarvoor twee of drie kasten met levensmiddelen. En uiteraard 1 grote koeler voor de frisdrank verkoop. Opa’s, oma’s die op hun kleinkinderen passen zitten dan bij de winkel.

Naar het strand lopen we via een pad, met wat woningen en restaurantjes. Niets bijzonder en best armoedig sommige huisjes. Het strand is niet heel groot en de zee heel helder blauw en warm. Ik denk dat het water boven de 25 gr is zo warm! Je koelt nauwelijks af. Gelukkig staan er wat bedden en parasols. Ook kan je eten en drinken bestellen op t strand. Er staat een mannetje onder een rieten afdak. Als je wat wilt dan haalt hij het bij hem thuis. Zijn moeder kookt in de keuken dan wat je wilt. Heen en weer over het hete zand. En dat alles met een glimlach. We hebben hier nog wat nachten bijgeboekt. Om even tot rust te komen. En omdat we hier, naast strandbezoek, nog een paar dingen willen doen. Vanavond gaan we naar HoiAn. Dus dan hopelijk weer wat meer foto’s!

1. Kees:
    6 augustus 2018
    Lekker genieten daar ! Veel plezier dikke kus Kees
  2. Pim:
    6 augustus 2018
    De wereld heeft toch veel gezichten hè? Wat fijn om je erin te laten "doordrenken". 👍 Ik hoop dat de familie blijft glimlachen...
  3. Patricia:
    7 augustus 2018
    Leuk om te lezen en wat foto's te zien! Geniet er van daar :D